Friskvårdskompaniet

Linda Olsson om träningsabstinens!

Kategori: Gästbloggning



Hej!

Förra veckan så blev jag Zumbafierad! Jag hade aldrig testat Zumba, men beslöt mig för att det skulle bli första gruppträningspasset efter förlossningen.

 

Om det var roligt? OM det var roligt! Så roligt, så enkelt och så beroendeframkallande.

 

Jag har fnissat lite i smyg åt bekanta som totalt har fastnat i Zumba-träsket, men jag är beredd att kapitulera =)

 

I dagarna två har jag varit en riktig bråkstake här hemma. Maken har pustat och frustat och undrat vad det är för fel på mig. I går kväll kom vi fram till att det är träningsabstinensen som slagit till. Från att ha varit ren i 12 veckor (nästan), så triggade den där Zumban igång mitt begär och beroende igen.

 

Tur att maken i skrivande stund får semester, så att jag också kan få lite tid att träna på igen.

 

Nästa onsdag blir det BodyCombat.

 

STAY WITH THE FIGHT, gott folk!

 

/Linda

Kommentarer


Kommentera inlägget här: