Friskvårdskompaniet

Vilka är vi... Del 8 av.... typ 50!

Kategori: Personal & Instruktörer

ANKI LUNDBERG - YOGA, SPYC, SENIORTRÄNING

Mitt namn är: Ann-Kristin Holmkvist Lundberg
men du kan kalla mig: Anki
Antal ljus på min senaste tårta var: Har haft turen att få sätta 54 ljus på min marängtårta, räknar med att få dit minst 40st till
Jag började instruera på FVK: 1999
och jag tycker det är: Det har varit och är fortfarande en händelserik tripp
3 ord som beskriver mig själv när jag instruerar: Glad teknikfreak, drivande och jag tycker nog att jag är "ödmjuk" också.
Om 10år tror jag att FVK: Har kommit ännu högre upp på stegen

3 ord som beskriver mig själv när jag inte är på FVK: Positiv optemistisk mamma med temperament och realistiska tankar, stor djukvän!
Jag arbetar: Egen företagare
Några andra fritidsintressen som jag har är: Många! Familjen, våra husdjur, inredning, musik, mycke rörelse och mycket mer!
Det jag längtar till mest av allt just nu är: Här och nu, lev idag!!
En solig vinterdag i mars tillbringar jag gärna: I Karibien, eller stugan 
En varm sommardag i juli spenderar jag helst:
I stugan
Favoritresmål: Gärna på "stor" båt på varmt vatten
Mitt motto: Många! Var sak har sin plats. Ordning och reda löning på fredag. "Den som fåfäng går lärer mycket ont" (gammalt ordspråk" Så med andra ord, bättre att ha för mycket att göra än för lite!
Detta visste ni nog inte om mig: Äter surströmming varje Tisdagkväll, visslar och sjunger gärna!
Mitt absolut bästa träningstips till dig är: All typ av rörelse är bättre än ingen alls. Vill du dessutom gå ner i vikt handlar det om "intag och uttag"



THERESE ÖHMAN - CORE, CYKEL

Mitt namn är
: Frida Maria Therese Öhman
men du kan kalla mig: Therese, eller Toktessan som de kallar mig på jobbet :)
Antal ljus på min senaste tårta var: 23 stycken
Jag började instruera på FVK: I januari 2011
och jag tycker det är:  Hur kul som helst!!
3 ord som beskriver mig själv när jag instruerar: Peppad, glad och en aning snurrig :)
Om 10år tror jag att FVK: Är ungefär som idag, och det är absolut bara positivt! Är så trevligt att komma och träna där för man känner sig alltid så välkommen :)

3 ord som beskriver mig själv när jag inte är på FVK:
Omtänksam, sprallig och en liten liten gnutta tidsoptimist!!
Jag arbetar: Jobbar på hemtjänsten på Anderstorp, underbart gäng :)
Några andra fritidsintressen som jag har är: Gillar att vara ute i naturen och fiska eller fjällvandra :) Älskar att pyssla på med saker också.
Det jag längtar till mest av allt just nu är: Semestern och en varm sommar
En solig vinterdag i mars tillbringar jag gärna: I adolfström uppe på ett fjällsjö.
En varm sommardag i juli spenderar jag helst: Med härligt sällskap på en strand eller på någon annan solig plats!
Favoritresmål: Utan tvekan Thailand
Mitt motto: Ingenting är omöjligt! (   Vissa saker är bara lite svårare :)  )
Detta visste ni nog inte om mig: Jag måste kolla så att det inte gömmer sig någon under sängen varje kväll, hörde en skrächistoria på radion....
Mitt absolut bästa träningstips till dig är: Våga utmana, det är ok att svettas :D Och framförallt, gör det som är kul :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: