Friskvårdskompaniet

Söndag!

Kategori: Allmänt

Hej på er!

Va glad jag blir.... jag tycker det är såååååå kul att ni är taggade för utmaningen! Men jag vet att det fiinns fler som vill vara med... ni har tills imorgon på er att fundera! FÖR SEN KÖR VI =)
Det kommer bli kanon.... jag kommer att skapa en kategori där vi samlar alla inlägg och kommentarer, på så sätt blir det nog enklare för oss att hålla kontakt, uppdatera och kunna peppa varandra! Men vi tar allt sånt imorgon! Nu måste jag bara bestämma mig om mitt mål, det kommer nog bli nåt med löpning... men vi får se! Blev otroligt sugen på att haka på några av er med godiset å de... meeeeeeen... jag tycker ju godis är de bästa som finns ;P så varför inte äta de lixom! haha ;p

Jag har faktiskt fortfarande träningsvärk i mina vader från tabatan i torsdags! Men igår hade jag en välbehövlig vilodag, hur skönt som helst! Så idag känner jag mig supertaggad, tänkte fara på Viktorias combat! Det kommer bli superkul! Bara att börja TAGGA!

Ha en fortsatt trevlig helg!

//Jossan

Kommentarer

  • Sarah säger:

    Jag har också träningsvärk i vaderna än! Haft riktigt ont, haha ^^ Superkul med benfokus!! :) Hakar också på utmaningen, ska bara klura ut vad!

    2012-04-22 | 18:17:28
  • Anna säger:

    Jag vill börja med att skriva att jag tycker att ni ledare på friskvårds är grymt duktiga. Jag tycker även om att ni ibland hittar på ytterliggare pass som löparskolan, boot camp, dansevent etc. Toppen! Jag försöker verkligen rekommendera er till personer som är osäkra på var i stan de ska träna!



    Jag har dock några funderingar kring träning. Efter bodycombaten har vi kört mage och armar vilket jag tycker har varit fantastiskt. Jag har läst att det är som mest effektivt att göra dessa övningar när man ordentligt uppvärmd samt att man varit igång cirka 20 minuter. När man till exempel tränar core, bör inte den träningen kunna bli ännu mer effektiv och givande om man exempelvis kör ett cykelpass innan. Uppvärmningen är en aning kort tycker jag. Vidare är det även svårt att alltid kunna få plats på gymmets konditionsavdelning. Ni har ju ett combopass på Bodypump/cykel skulle det inte funka och testa göra ett dubbelpass av exempelvis Cykel/core? Jag tänker även om det bli någon fördel till att köra cykelpasset innan bodypump? Då är ju som sagt hela kroppen uppvärmd och styrketräningen ger kanske mer?



    Jag kan ha missuppfattat detta helt. Och det skulle vara intressant att höra från er experter hur ni tänker kring denna fråga.



    Ytterliggare har jag även en fundering kring det här med intervallträning. Jag har hört att det ska vara det bästa om man vill utvecklas och se bra resultat snabbt. Tänker att tabatan är egentligen den enda passet som innehåller det. Hur är tanken med intervallträningen?



    Tacksam för svar

    2012-04-22 | 20:35:14

Kommentera inlägget här: