Friskvårdskompaniet

Våra mål!

Kategori: Våra mål! Våren 2012

Ja, nu har jag klurat färdigt!

Så nu behöver jag eran hjälp! Jag tänkte såhär:
Vi ska, alla som vill, sätta ett eget personligt mål med våran träning. Vi har 6 veckor på oss, med start på måndag den 23 april, så den 4 juni hoppas jag att vi lyckats, eller iaf kommit igång å hunnit en bit på vägen iaf! Under de här 6 veckorna kommer vi uppdatera lite om hur det går och hur de känns!

De här målet kan vara precis vad som helst... kanske att kunna:

- köra en hel bicepslåt på pumpen med någon specifik vikt
- göra X antal armhävningar på knä/tå
- kommit igång med löpning
- förändra sin kost, kanske bli bättre på att äta en ordentlig frukost på morgonen eller hitta bra mellanmål som funkar
- vågat testa några nya andra träningsformer
- få upp sin kondition

- göra X chins
- stå i en planka i X minuter
- ta X kg i bänkpress
- bli smidigare
- lärt sig att gilla...typ yoga eller spinning
- hålla sig från att äta godis ;P

Ja, detta är bara exempel.... jag tror ni förstår vad jag menar... precis vad som helst!

Nu ska vi fundera tills på söndag!
Det kommer bli kanon, för vi kan hjälpa, peppa & stötta varandra! Det kommer bli jättebra, så jag hoppas ni vill ställa upp på detta! Det blir mycket roligare om man är flera, å det är större chans att man lyckas då ;p

Så skriv en kommentar när ni funderat färdigt, men innan på måndag! Självklart kan ni vara anonyma! Vi kommer att lotta ut ett FINT pris bland alla ni som är med!

Kul va?!?

//Jossan

Kommentarer

  • Sara säger:

    Oj, vilken kul ide Jossan! Det har du klurat fram bra. När jag läser listan så vill jag ju utmana mig själv i varenda grej...hrmm...förutom den med godiset. Det i sig är väl ett tecken på att jag borde försöka låta bli godis i några veckor :) Nu måste jag klura lite :)

    2012-04-19 | 14:58:06
    Bloggadress: http://moonfruit1986.blogspot.com
  • Elin säger:

    Jag har haft ett par olika upplägg i tanken de senaste veckorna och nu blev jag ju tvungen att bestämma mig :)Jag är inte lika specifik som i exemplet men mina mål är:



    -att komma igång ordentligt med träningen =minst 2 pass på Friskvårds och 1 hemma /vecka

    -sluta äta ljust bröd (jag älskar en kvällsmacka...)

    -få bättre frukostvanor m nyttiga smoothies mm

    -prommenera mera på lunchen, minst tre gånger i veckan



    Ja, för mig känns det här som ett tufft mål men jag är väldigt sugen på att den 4e juni kunna känna mig stolt över mig själv och ha ändrat mina vanor :)

    2012-04-20 | 13:46:31
  • Emma säger:

    Mina mål är att:



    - hålla mig borta från godis, kakor, läsk osv (har gjort det i 2 veckor nu!)

    - bli bättre på att äta en ordentlig frukost

    - få bättre kondition

    - bli bättre på plankan och armhävningar

    - Prova några nya gruppträningar (box, bodypump tex)



    Det är vad jag kan komma på nu! Kanske fyller på listan sen!;)

    2012-04-21 | 12:12:52
  • maria säger:

    jag tänkte ha som mål att: klara armhävningarna på tå på bodypumpen. Det blir förmodligen på vilja jag får köra... :)

    2012-04-21 | 12:26:00
  • Patrik säger:

    Har tagit ett godisfritt år sedan 1a jan, drömmer om godis när jag sover....efter 4 mån fortfarande, vilken last man har dragit på sig...Målet med stort M, är att jag ska klara av bootcampen.

    2012-04-21 | 17:57:52
  • Ann säger:

    Jamen vad fasen, klart att jag måste haka på. Å vad ska jag då utmana mej själv på???? Hmmmmm, den ultimata och absolut mest kännbara utmaningen för mej måste ju vara att låta bli smågodiset, ostkrokarna och chipsen. Ja jösses, så måste det bli.

    2012-04-21 | 21:11:42
  • Ida säger:

    nu ska jag banne mig sluta med denna chokladfestival-mani jag haft sen i julas! så sötsaker och kakor ska bort! och så vill jag förbättra smidigheten :)

    2012-04-22 | 12:41:13
  • Ida säger:

    Låter kul, hakar på !

    Mina mål är:

    - Mindre godis

    - Öka på till tyngre vikter på gymmet

    2012-04-22 | 13:53:47
  • ELIN säger:

    SOCKERFRITT

    Inget godis, läsk, kakor osv. Men jag ska även hålla mig borta från "det dolda sockret" i bröd, pasta, såser, you name it!

    Vill även gå ner 7kg till (har redan gjort en resa på -9kg, känns tajt med 7kg till i juni men med viljan klarar man allt!)

    2012-04-22 | 19:21:58
    Bloggadress: http://elinlu.webblogg.se/
  • Ida säger:

    Kul idé!

    jag kör nog på köpförbud på godsaker såsom godis, chips/ostkrokar & kakor sedan ska jag dessutom börja med att löpa ute minst 2-3 gånger per vecka! är taggad till tusen:)

    2012-04-22 | 21:20:31
  • Sandra säger:

    Jag är på!!!!!!

    Mina mål:

    Skippa chips och läsk (äter inte godis)

    Öka cardio passen för att ladda för barmarkslöpningen

    Och extra fokus på core och rumpa i gymmet

    2012-04-22 | 21:53:06
  • Anonym säger:

    Kul ide! detta måste man ju bara haka på:)

    har då funderat ut två saker:

    -Komma igång och springa minst 2ggr i veckan

    -Och som många andra sluta med godis, chips och andra sötsaker!





    2012-04-22 | 22:06:59
  • Sarah säger:

    Toppenidé!! :)



    Mina mål:



    - att utöver "de vanliga" passen combat x 2, pump och tabata få in ett pass STYRKA per vecka, troligtvis överkropp/underkropp varannan vecka

    - samt att öka på vardagsmotionen med 3 promenader (á 5 km) per vecka

    2012-04-22 | 22:20:39
    Bloggadress: http://enbitavlivet.blogspot.com
  • Emma säger:

    Kul ide! detta måste man ju bara haka på:)

    har då funderat ut två saker:

    -Komma igång och springa minst 2ggr i veckan

    -Och som många andra sluta med godis, chips och andra sötsaker!





    2012-04-22 | 22:59:53
  • Sara säger:

    Okej, It's on! Jag, det är lite med i sorg i hjärtat det här, tänker hålla mig ifrån godis. Och allt som skulle kunna ersätta godis. Sedan vill jag även bli bättre och mer bekväm i gymmet! För att inte nämna att jag vill finslipa kosten, och få i mig mer protein! Alltså är mina mål på 6 veckor att hålla mig godisfri och bli en biff...eller öh...jag menar...bli starkare :)

    2012-04-23 | 05:59:57
    Bloggadress: http://moonfruit1986.blogspot.com
  • Anna Karin säger:

    Jag MÅSTE helt enkelt vara med! Med tanke på att jag är anmäld och ska springa Blodomloppet den 29/5 så blir mitt mål att starta löpträningen. Två löp-pass i veckan satsar jag på.



    Länge leve träningsvärken!!

    2012-04-23 | 16:51:06
  • Mallan säger:

    Självklart vill jag hänga på. Mitt mål är att tänka "träningssmart", prioritera om. Lägga om min träning. Mitt mål är att tillbringa 2-3 dagar på gymmet i kombination med minst ett löppass i veckan. Nu ska kroppen bli starkare. Let´s go!

    2012-04-26 | 09:28:40

Kommentera inlägget här: