Friskvårdskompaniet

Min utmaning!

Kategori: Allmänt

För drygt 2 veckor sedan ingick jag ett vad med min systers kille... de här vadet innebar att jag inte skulle få äta något onyttigt (typ chips, läsk, pizza, hamburgare, kakor.... åsså va de nåt mer... joo GODIS!!!!!!!!!!) fram tills jag ska utomlands den 20 december... å samma gällde för honom, han ska oxå utomlands nu i december!
För mig innebar detta en utmaning på 32 dagar... En egentligen helt omöjlig utmaning (finns inget jag älskar mer än GODIS) men jag såg min chans att tjäna 1000kr, för det var nämligen det vi slog vad om ;p
Jag var helt säker på att han skulle ge upp ganska fort... meeeeen det har dock inte hänt ännu! Så nu är vi inne på dag 15, tror aldrig jag varit utan godis så här länge! Men är man tävligsmänniska så är man.... vi är båda lika tjuriga å ingen av oss vill ju förlora!
 
Hittills har det gått ganska bra faktiskt... jag skulle nog aldrig fixa en sån här utmaning om det inte var en "tävling"!
 
 
En dag förra veckan öppnade jag min låda i receptionen för att lägga undan min almanacka.... å vad låg i min låda!!! EN MARABOU MINTKROKANT CHOKLADKAKA!!!!!!! Först trodde jag det var ett skämt... att jag såg i syne... att jag hade varit utan godis för länge å att jag inbillade mig! Var tvungen titta i lådan flera gånger att den verkligen låg där... haha! Tänkte på en gång att det var typ Tina, Peter eller Johan som lagt dit den... men alla hävdade att de var oskyldiga! Sen slog tanken mig att det kanske var någon som lagt dit den för att va snäll, att det var en present till mig, för jag förstod att det var någon som känner mig väl, för mintchoklad är en av mina favoriter!
Men Tina erkände sen att hon visste vem det var... å det var syrrans kille! Den rackaren ;p funderar på hur jag ska ge igen.. men har fortfarande inte kommit på nåt smart! Jag försökte igår, när vi var hemma hos min mamma på middag, att lite diskret erbjuda att hälla upp julmust i hans glas till maten, men de gick han inte på!
 
Nåväl... nu är det BARA 17 dagar kvar! HEJJA mig!!
 
Glad måndag på er!
//Jossan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: