Friskvårdskompaniet

Träningsglädje!

Kategori: Träning

Träningsglädje... visst är det ett fantastiskt ord egentligen! TRÄNINGSGLÄDJE! Jag skulle nog kunna säga det typ hundra gånger per dag... det låter så härligt på nåt sätt! Så vad är träningsgläjde för mig... Jo, det ska jag tala om för er... om ni nu orkar läsa förstås!

Det kan nog bli några punkter... =)

- MUSIK... Självklart, musik är superviktigt när det gäller träning! Man kan ju inte bli annat än peppad på att träna när man hör riktigt bra musik!

- ANDRA TRÄNINGSTOKIGA MÄNNISKOR! Av andra får man massor av inspiration & energi! Därför har ju jag ett helt underbart jobb, jag träffar flera hundra medlemmar varje dag som älskar att träna! Av er får jag verkligen MASSOR av träningsglädje!

- RESULTAT... å då syftar jag inte bara på när jag märker själv att jag kanske blivit starkare, uthålligare eller snabbare, utan när jag ser att andra nått resultat! Då blir jag glad i hela kroppen & dessutom blir jag taggad på att själv komma vidare i min träning!

- GRUPPTRÄNING såklart, den absolut roligaste träningsformen trots att jag faktiskt gillar att gymma ganska mycket! Men gruppträning är ju bara så himla kul... all typ av gruppträning betyder träningsglädje för mig. Men behöver jag säga att BODYCOMBAT ligger mig närmast om hjärtat ;P

- Å till sist.. det som ger mig mest träningsglädje av allt! Mina DELTAGARE på mina pass! Det är dom som ger mig absolut mest glädje, inspiration & framför allt motivation... Både före, under och efter passen =) Jag blir så himla glad när dom vecka efter vecka dyker upp på passen, alltid lika taggade och förväntansfulla!


Så... om ni har tid, å om ni vill dela med er, skriv gärna en rad eller två om vad träningsglädje är för er! På så sätt kan vi inspirera och motivera varandra!




//Jossan


Kommentarer

  • Emma säger:

    Jag får träningsglädje av andra träningsglada människor på gymmet och gruppträningarna, och speciellt instruktörerna! Tycker att ni gör ett sådant grymt bra jobb att få en motiverad, hoppas verkligen du/ni tar åt er!:)

    2012-02-18 | 00:59:06
  • Sara säger:

    Oh, vilken svår fråga! Träningsglädje för mig är när första takten av musiken börjar på alla pass. Eller bara när man sätter foten på Friskvårds, det osar träningsglädje där! När man ser resultat, eller framförallt känner sig starkare/snabbare. Eller när man står och ler mitt i passet utan att tänka på det! Och onsdagsbodycombaten! Ååååhhhhh. :)

    2012-02-18 | 09:47:13
    Bloggadress: http://www.moonfruit1986.blogspot.com
  • Sarah säger:

    Säger nästan precis samma som dig Josefin, men träningsglädje för mig:



    * Musik! (Allt börjar ju med den!)

    * Gruppträning! (BODYCOMBAT, bodypump, tabata)

    * Andra lika förväntansfulla, glada, motiverade, träningsivriga människor och gemenskapen man får med dem!

    * FANTASTISKA, inspirerande, peppande, ENERGIGIVANDE, underbara instruktörer! Som alltid peppar och gör det PRECIS i rätt tillfälle när den där sista pushen behövs, som alltid får en att sträcka på sig lite extra, som inspirerar en att vilja mer, att VÅGA ännu mer! Säger som ovanstående, ni gör ett grymt jobb!! :)

    * UTVECKLING/framsteg/resultat "The stronger you are, the better you feel!"

    2012-02-18 | 10:10:26
    Bloggadress: http://enbitavlivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här: