Friskvårdskompaniet

Att våga....

Kategori: Tänkvärt/Motivation

Har ni nångång känt er som en fegis...?!?
Man känner sig osäker... rädd för att lämna sin trygghetszon! Rädd för att testa något nytt... Rädd för att våga, att chansa.... ta en risk!!! För vad händer om man inte klarar det...?!? Förstår ni vad jag menar? Det kan handla om vad som helst... träning, karriär, förhållanden... you name it!

Men det händer ju ingenting! Du kanske upptäckte att de där du provade inte var något för dig... men då vet du de iaf! Eller så kanske det blir tvärtom! Du kanske tyckte det var skitkul, det kanske gick jättebra!

Varför kom jag att tänka på detta då? Jo, för att jag väldigt ofta får höra meningar som: -Men de där kan ju inte jag! Men konstigt vore de väl om man redan kunde allt från början... eller hur?!?

Hur ska man veta om man aldrig testat?
Bättre våga prova å få veta än att gå å fundera! Så resonerar jag... å himmel så kul jag har! Förr var jag ofta väldigt rädd... ville inte ta risker och ville inte prova sånt som jag inte redan kunde!
Nu däremot, tycker jag faktiskt det är kul att lämna min trygghetszon...  För det är en heeeelt fantastisk känsla efteråt! Å tänk vad man kan lära sig saker om man bara vågar testa! Tänk vilka erfarenheter man får! Det är värt mycket!

I juni ska jag göra något läskigt... å jag är skiträdd! Men jag ska prova iaf! ;P Man lever bara en gång eller hur?!

När gjorde du något nytt/galet/vågat senast?
Nu kommer jag att utmana er!!!
Att våga testa något nytt, att våga göra något som du inte gjort tidigare! Det är kul att utmana sig själv.... Håller ni med mig? ;p



(okej... jag trodde jag skulle dö... men jag är glad att jag vågade, men jag kommer INTE göra om det, haha)

//Jossan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: