Friskvårdskompaniet

Hej hopp!

Kategori: Tänkvärt/Motivation

Då var det onsdag igen... dagarna och veckorna bara springer iväg!
Det kan ju hända att onsdag är veckans bästa dag, så idag är jag glad, dessutom så skiner solen ;P

Tänkte på en sak.... Alla ni som brukar gå på gruppträning... vet inte om ni har tänkt på att vi instruktörer alltid säger i slutet av passet att "om det är något som ni undrar över, så fråga gärna" Detta är alltså inget vi bara säger, vi menar det! För vi är ju där för eran skulll (och självklart för att det är helt underbart roligt) Men hade de inte varit för er så hade vi aldrig stått där framme, vecka ut å vecka in! Och det finns inga dumma frågor!!! Man kan aldrig bli fullärd inom träning heller, man kan alltid bli lite lite bättre och man kan alltid lära sig något nytt! Det är otroligt mycket att tänka på under ett träningspass... och så mycket teknik som vi pratar under ett pass förstår jag att man kanske inte alltid hinner med att lyssna på allt! Så vid minsta lilla fundering, passa på att fråga oss instruktörer efter passet! För ju bättre teknik man får, desto mer får man ut av träningen... Ju mer man förstår sig på övningen och dess syfte, desto starkare, smidigare, uthålligare osv blir man ju!

Igår under mitt Bodypump-pass sa jag efter vi hade kört rygglåten, att om det var någon som ville kunde jag gärna stanna kvar en stund efter passet och gå igenom frivändningen lite nogrannare! Det är otroligt mycket att tänka på under en frivändning... vi hinner förklara och visa hur den går till innan det är dags att köra igång, men man hinner aldrig "bryta" ner den och verkligen gå igenom den långsamt!

Nåväl, jag blev överlycklig när det faktiskt var några som efter passet var nyfikna på frivändningen, så vi stannade kvar en stund efter passet å nötte lite på den! Vi gick igenom den mer noggrannt, hur den verkligen går till, vad man kan tänka på och hur man kan öva på den! =)

Så tveka aldrig att fråga om något! Detta gäller alla våra gruppträningspass! Det finns ett syfte med allt... och jag lovar, det blir sååå himla mycke roligare om man verkligen förstår sig på vad det är man gör och när man känner att man får kontakt med rätt muskler ;P



//Jossan

Kommentarer

  • jenny säger:

    när man är i rum 2 så är det väldigt jobbigt att råka stå under högtalarna. speciellt när det är mycket folk i gruppträningarna.. var nästan tvungen att hålla för öronen när jag kom under dom senast. men när man inte stod under dom så var det bra ljud.

    2012-05-09 | 13:42:00

Kommentera inlägget här: