Friskvårdskompaniet

Igår...

Kategori: Allmänt

... va jag och träffade Anna-Sofia Giese! Hon känner ni nog igen, hon kör Bodypump & Bodystep hos oss!
Fast det handlade ju inte om träning... utan jag var på en behandling på hennes jobb  =) Anna-Sofia jobbar som terapeut på sitt företag "Känsla - Ditt välbefinnande" Gå gärna in å läs på hennes hemsida! http://www.kansla.nu/
 

 

Kännande Avslappning

 

Energin sin används under Kännande avslappning heter Reiki. Reiki är japanska och betyder Rei = Universell och Ki = Livsenergi. Reiki har samma ursprung som meditation och yoga, det är alltså en österländsk upplysningsterapi i grunden. Skillnaden är att man under en Reikibehandling tillför mer livsenergi till den som tar emot behandlingen vilket ger djupavslappning, att jämföra med meditation där utövaren på egen hand stillar sina tankar. Reiki blir därför en genväg till det avslappnade tillståndet där kroppens självläkande krafter själv kan ta hand om vår kropp och vårt sinne på bästa sätt. Förutom den behagliga avslappningen kan kroppen själv använda den extraenergi som tillförs för att hela det som behöver helas.

 

Under Kännande avslappning använder terapeuten sig även av andra helandetekniker inom energimedicin samt kroppsavläsning så att kunden förutom energibehandlingen får personliga tips och råd som kunden kan använda för att skapa sitt eget välbefinnande.

 

 

Jag kände mig rätt nervös innan jag klev innanför dörrarna.... jag var nämligen lite skeptisk ;p men nervositeten släppte nästan direkt! Så himla mysigt de var där!!

Anna-Sofia utstrålar energi och samtidigt ett lugn vilket gör att man känner sig otroligt trygg med henne. Behandligen var mycket intressant och otroligt avkopplande... jag kan väldigt sällan slappna av, även om jag sitter hemma i soffan så är oftast huvudet igång... har alltid något som jag planerar eller tänker på! Väl där kunde jag slappna av på en gång, kändes nästan som jag skulle somna där ett tag!

Hon talade om en hel del saker för mig som stämmer in klockrent, saker som jag borde tänka på för mitt välbefinnande! 

 

Om jag fortfarande är skeptisk... hmm, inte alls! Om jag tror på "sånt där".... det vet jag inte! Men jag kommer absolut gå tillbaka! Jag kände mig otroligt "tillfreds" med mig själv och "påfylld" med energi när jag for därifrån! Det är alldeles för sällan man varvar ner och blir ompysslad ;p 

//Jossan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: