Friskvårdskompaniet

Trött...

Kategori: Allmänt

"starkare än någonsin idag..." 
Jo, tjena.... jag tar nog tillbaka de där.... =/ vet inte vad som hände med mina ben under cykelpasset, kraften bara tog slut! Det fanns inget tryck och jag lyckades aldrig riktigt komma upp ordentligt i puls! Vad kan detta bero på då...?!? Jo, jag behöver vila... hur tråkigt jag än tycker det är... men så är det bara!
Jag är lite allergisk mot "halvpass"... alltså där jag känner att jag är för trött för att ta i! Det är så himla mycket värdare att träna färre gånger och ordentligt än att träna oftare och "halvdant"! Det är verkligen nåt som jag lärt mig med åren! Förr tränade jag "halvpass", vääääldigt ofta oxå... men vad får man ut av det = inget! Visst, det är kul att träna ofta och mycket men i längden tär det på självförtroendet och framför allt på kroppen! Man kommer ingen vart, man blir inte starkare utan snarare svagare... det är svårt att pressa sig själv, svårt att få kontakt med musklerna... kroppen brysts ner helt enklet! Håller man på för länge kan det dessutom ta lång tid att bygga upp igen! Därför är det så otroligt viktigt att låta kroppen vila! All form av träning är nedbrytande och vilan uppbyggande så vila är nödvändigt för att kunna prestera bra! Dessutom spelar kosten in oxå... men det är en helt annan novell i sig ;p
 
Oj... nu svävade jag iväg ;p jag är ju bara i behov av en vilodag nu! Men det kan vara värt att tänka på! Man ska vara rädd om kroppen! Så lyssna på den och känn efter, då kan du gå hur långt som helst ;p
 
 
Nä, nu är det dags att sova... imorgon ska jag ta nya starka tag ;p
 //Jossan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: