Friskvårdskompaniet

Hej igen!

Kategori: Allmänt

Tänkte förklara lite mer ang mitt tidigare inlägg.... =)
Vi fick veta, strax efter 10 idag att Anna-Sofia som skulle köra bodypump kl 11 var sjuk. Ingen av de andra pump-instruktörerna kunde så vi stod emellan att ställa in eller att jag skulle köra något eftersom jag ändå jobbade! Min första tanke var att: "Åh, så kul att köra pump igen!" Meeeen, det är ju bara de att jag inte kört pump på fleeera månader, visst - nog kan jag de senaste passet jag körde hyffsat bra men inte koreografin till 100%! Så då kom jag på en briljant idé: Jag kör PUMP-TABATA! Så så fick det bli =)
 
Uppvärmning: En gammal pump-låt från 78:an (den kan jag utan och innan, haha)
Sen startade intervallerna: 8 set x 20 sek (vila 10sek emellan)
1. Knäböj 
2. Bröstpress + armhävningar
3. Rodd + marklyft
4. Triceps - dips & vikt bakom huvud
5. Frivändning
6. Utfall
7. Bicepscurls
8. Axlar - stång & lösa vikter
9. Mage - crunch & planka med knädrag
 
Inte riktigt samma ordning som på pumpen men mina underarmar höll på gå av där ett tag så jag ändrade lite ;p
 
Summasumarum: Superkul & superjobbigt! Dock är det lite svårt att hitta vilken vikt man ska ha när man är invand på sina pump-vikter.... När man kör tabataintervaller behöver man så MYCKET mera vikt att jobba med för att det ska kännas tungt & för att man ska få ut så mycket som möjligt av intervallerna! Ett vanligt pump-pass är uthållighet & förbränning! Detta blir mer styrketräning!
 
 
Vem vet, kanske vi får testa igen, det är ju alltid kul med nya & annorlunda utmaningar =)
 
//Jossan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: