Friskvårdskompaniet

Tummen upp för PILATES!

Kategori: Allmänt

God morgon!
 
Klockan ringde imorse kl 06.00.... kände redan då, utan att jag ens rört en fena hur jag hade träningsvärk överallt (HÄRLIGT) Övervägde ett X antal gånger att ignorera väckaren å strunta i träningen (å jag vet att Tina tänkte exakt likadant, haha ) men har man lovat så har man lovat, sen var det ju dessutom min idé =) Så jag klev upp å pallrade mig till friskvårds! Å vilken bra idé det visade sig vara! =)
 
Så... hur var passet då?
Det var bra! Man blir otroligt "kroppsmedveten" eller hur man nu ska säga... vet inte riktigt hur jag ska förklara. Men med hjälp utav Ankis instruktioner får man koll på hur kroppen fungerar! Man upptäcker sina starka & svaga sidor! Jag upptäckte t.ex att jag troligtvis är byggets kanske ovigaste & stelaste människa... haha! Anki ger även olika alternativ så det är enkelt att hitta "sin" nivå på övningarna, för alla är vi olika! Du kan alltså själv välja hur lätt eller tufft du vill göra passet! 
 
Som alltid måste man ge passet några gånger, så det blir absolut att prova igen! Sen måste jag tillägga att onsdagmorgon och fredageftermiddag kommer bli KLOCKRENA tider att köra pilates på! 
 
 
TUMMEN UPP!
//Jossan
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: