Friskvårdskompaniet

Det här med motivation

Kategori: Tänkvärt/Motivation

Läste för ett tag sedan på en blogg om det här med motivation. Att det verkligen kan vara så HIMLA olika VAD som motiverar oss till träning och fysisk aktivitet. Är det bilder på platta magar? Tanken om godispåsen som väntar hemma? Den inspirerande instruktören som gör att du bara inte KAN sluta? Den motiverande musiken? Musklerna på den som sitter i maskinen bredvid? Rent hälsan i allmänhet? Bara för att det är så otroligt KUL?
 
Finns 1 0 0 0 olika anledningar till varför vi tränar och håller på, dag ut och dag in. Men en av dessa anledningar som då disskuterades i bloggen fastnade jag starkt för - nämligen det här med VAD den mänskliga kroppen faktiskt kan klara av! Tycker egentligen det är helt otroligt.
 
 
 
 
 
 
A ni fattar =)
 
Tycker det är så himla LÄCKERT vad vissa KAN GÖRA med kroppen! Sen kanske jag inte skulle säga att detta motiverar mig, men det inspirerar mig =)
 
// Tina

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Jag tkr Jenny som har Sh'Bam är otroligt motiverande när man är där. Kul med ngn som verkligen gör att man vågar släppa loss mer än man annars vågar iaf :)

    Svar: Så roligt!! Ska föra vidare detta till henne =) // Tina
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2013-06-28 | 13:07:25
  • Jenny instruktör (sh`bam) säger:

    Tack snälla ! det värmer otroligt mkt att höra att ja kan motivera dig..men du och alla andra dans älskare ska veta att ni verkligen motiverar mig oxå..ni ger mig så otroligt mkt energi och glädje<3..ha en underbar sommar..å ladda för en härlig danshöst :) Kram

    2013-06-30 | 22:48:51

Kommentera inlägget här: