Friskvårdskompaniet

Nu är det snart dags....

Kategori: Våra mål! Våren 2013!

....för en UTMANING!
Det inget man gör på en kvart, inte ens på en dag.... den är mer omfattande än så!

Ni som läst bloggen länge tror jag kommer ihåg vad jag menar =) Det är en 6-veckors utmaning!!!! Så det krävs lite förberedelser!
 

Såhär funkar den:
Vi ska, alla som vill, sätta ett eget personligt mål med våran träning, kost eller nåt liknande! Vi har 6 veckor på oss, med start på måndag den 1 april, så den 12 maj hoppas jag att vi lyckats, eller iaf kommit igång å hunnit en bit på vägen iaf! Under de här 6 veckorna kommer vi uppdatera lite om hur det går och hur de känns!

De här målet kan vara precis vad som helst...  kanske att kunna:
- köra en hel bicepslåt på pumpen med någon specifik vikt
- göra X antal armhävningar på knä/tå
- kommit igång med löpning
- förändra sin kost, kanske bli bättre på att äta en ordentlig frukost på morgonen eller hitta bra mellanmål som funkar
- vågat testa några nya andra träningsformer
- få upp sin kondition
- göra X chins
- stå i en planka i X minuter
- ta X kg i bänkpress
- bli smidigare
- lärt sig att gilla...typ yoga eller spinning
- hålla sig från att äta godis ;P

Ja, detta är bara exempel.... jag tror ni förstår vad jag menar... precis vad som helst! Självklart kan ni vara anonyma! Vi kommer att lotta ut ett FINT pris bland alla ni som är med!


 
Okej.... så nu är det dags att börja fundera lite!
Förra året hade jag som mål att köra 3st löppass per vecka! Iår ska jag komma på nåt annat!
 
Känner ni er taggade?
Ni bör definitivt känna er utmanade iaf! ;p
//Jossan

Kommentarer

  • Tina säger:

    JAG ÄR MED!!!!
    Säger bara armhävningar...;) Säg till när vi ska skriva in vårat mål - jag är taggad!! =D

    Svar: Absolut, jag hojtar! =) //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2013-03-18 | 18:44:35
  • Sara h säger:

    Åh vad peppande!!!! Är lätt på!!

    Mina mål:
    Bli grym på pik( TRX)
    Öka vikt/bli starkare i armarna på BP och därefter kunna göra 4 chins ordentligt.

    Svar: Härligt Sara! jag återkommer när det börjar närma sig! //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2013-03-18 | 19:13:36
    Bloggadress: http://swipt.blogg.se
  • Ida L säger:

    Jag är också med =) Måste bara komma på nåt, men kommer nog ha med chins att göra!

    Svar: Låter toppen Ida! //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2013-03-18 | 19:29:16
  • Frida säger:

    Klart jag är med!!! älskar utmaningar! :)

    Svar: Härligt Frida! =) //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2013-03-19 | 09:41:57
  • Linnea säger:

    Jag är med! Ska bara också komma på nåt ;)

    Svar: Toppen Linnea! =) //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2013-03-19 | 15:37:54
  • Julia säger:

    Aaa shit så kul. Nu måste man bara komma på någonting riktigt bra och jobbigt! hehehe

    Svar: Visste väl att jag kunde räkna med dig Julia! //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2013-03-20 | 12:57:56
    Bloggadress: http://juliaajoo.blogg.se
  • Emma säger:

    Jag är med, har redan börjat klura ut vad jag ska ha för utmaningar! :D

    Svar: Låter kanon Emma! //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2013-03-20 | 15:24:55
  • Marika säger:

    Hej! Jag är gärna med på utmaningen.
    Mina träningsmål:
    Variera gruppträningspassen jag går på. Ex. Testa nya gruppträningspass o gå pass som jag inte går på så ofta eller bara gått på nån gång.

    - vill lära mig gilla gymträning. Nu tycker jag det är långtråkigt o enformigt o undviker å vistas i gymmet. Förutom å ro o gå på löpbandet. Jag har ett program som Johan gjorde för längesen men det är svårt å hitta motivationen till å gå till gymmet.




    Svar: Låter som en bra plan Marika! //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2013-03-20 | 18:19:40
  • Johanna säger:

    Så kul!! Jag är också med :)

    Svar: Kul, bara börja klura på ett mål då =) //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2013-03-20 | 18:23:56
  • Linda Olsson säger:

    Klart att jag ska ha en utmaning nu när jag är mammaledig! :-D

    Svar: Toppen Linda! Heja heja! //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2013-03-20 | 19:46:32
  • Jennifer Lövström säger:

    Jag måste bara vara med!!:) Mitt mål ska bli att öka min löpträning till 3 pass/vecka samt bli duktigare på att vara i gymmet!:)

    Svar: De låter bra de Jennifer! //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2013-03-20 | 20:02:43
  • Zandra säger:

    Jag kommer att vara med, det är ett som är säkert ;) Du kan bara inte hålla lika bra koll på mig som förra våren... Får göra någon slags film och skicka när tiden gått ut. Jag ska komma på något riktigt utmanande!

    Svar: Härligt! Jaa, kom på nåt riktigt tufft ;p //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2013-03-22 | 09:31:11
    Bloggadress: http://zanalysis.wordpress.com

Kommentera inlägget här: