Friskvårdskompaniet

Våra mål - MÅLGÅNG!

Kategori: Våra mål! Våren 2013!

 
WIIIHOOOOOOOO!
 
6 veckor....42 dagar!
 
HÄRLIGT JOBBAT allihopa! =)
Nu kan vi ge oss själva en klapp på axeln, så duktiga vi varit!
 
Hur känns det? Jag önskar en utvärdering!
- Känner du dig nöjd med din prestation?
- Har det gett några reslutat?
- Har det varit lätt/svårt att hålla motivationen uppe?
- Kommer du att "fortsätta"?
- Är du glad över att du antog utmaningen?
 
Jag tycker ni är grymma, de vet ni ;p
Tack för att ni hakade på och tack för att ni var positiva till detta!
 
Ni är bäst!
//Jossan
 
 

Kommentarer

  • Julia Jonsson säger:

    Så himla grymma vi är, vi gjord det ju. Det trodde jag faktiskt aldrig för sex veckor sedan;) haha men se så fel man kan ha!

    1. Känner mig nöjd!
    2. Jag har mindre svullen mage (av att leva utan socker) hehe! dessutom känns kroppen stabiliserad utan alla sockerkickar man får från snabba kolhydrater! + att jag känner mig gladare!:)
    3. Det har varit ganska lätt att hålla motivationen uppe, när man vet att så många andra antog utmaningen!
    4. fortsätter en vecka till, sedan försöka hålla koll på allt socker;P
    5. SJUKT GLAD! Tack för att ni haft utmaningen. :)

    Thanks for dessa 6 veckor. alla har verkligen varit grymmmmaaaa:D

    Svar: Det var härlig läsning Julia! =) Tack för din positiva inställning! //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2013-05-13 | 08:46:27
    Bloggadress: http://juliaajoo.blogg.se
  • Zandra säger:

    Det känns hur bra som helst och jag är alltid glad över att deltaga i utmaningar. Att ha någonting som man strävar efter, någonting som är mätbart motiverar mig så sjukt mycket. Sen är det ju bara en extra-kick att veta att andra är med och utmanas också. OCH självklart att någon följer upp och inspirerar, tack Jossan!
    Tycker att det är en riktigt bra idé att man får sätta upp sina egna mål för utmaningen då de flesta har olika förutsättningar.
    I och med att jag valde en utmaning inom en träningsform som verkligen passar mig och som jag tycker om så har det absolut varit enkelt att hålla motivationen uppe. Varje GRIT-klass har varit värt det och utmaningen har gjort att jag ökat vikten på stången. Jag är ännu inte 100% nöjd, tror jag, jag kör mitt slutprov i eftermiddag och är spänd på resultatet. Jag vilade helt från träning igår och hoppas att det gör att kroppen är pigg och stark ikväll.
    Som jag sagt tidigare är det svårt att "fortsätta" med min utmaning, när jag nått målet på 50% av kroppsvikten på stången. Jag kommer garanterat att sätta upp nya mål istället. Tycker alltid att man ska ha någonting att sträva efter!
    Grymt initiativ, jag är verkligen nöjd!

    Svar: Jag ska hålla alla tummar jag kan för dig i eftermiddag! =) LYCKA TILL! //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2013-05-13 | 09:38:19
    Bloggadress: http://zanalysis.wordpress.com
  • Instruktör Jessica säger:

    Men shit, tiden har gått mycket fortare än vad jag trodde! Att hålla motivationen uppe är ju ingen sak med alla andra kämpar som peppar å era inlägg :)

    Har utmanat mig själv med nya träningsformer vilket gjort mig bara mera taggad, ostutmaningen var nog mera vana än beroende...plankanmålet gick fort att nå å håller det men gjorde inget speciellt upptrappningsschema på armhävningarna...ajabaja!

    Däremot tänker jag fortsätta sätta mål å JAG SKA bli uthålligare å starkare så jag orkar fler stående armhävningar, kanske får fråga proffsen om tips? ;)

    SUPERkul att anta utmaningen, TACK för idén!

    Svar: Tack för du var med Jessica! Tina har ett kanonbra upplägg för armhävningar så hör med henne =) //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2013-05-13 | 10:51:37
  • instruktör Linda säger:

    Det har gått bra! Jag har varit piggare och mer stabil i humöret, garanterat pga mellanmålen!

    Att jag sedan smygstartat med träning har naturligtvis inverkat på humöret. Yngste pojken är tre månader i morgon och jag känner att kroppen är hel nog att våga träna lite.

    Jag har dessutom - håll i hatten - tappat 7 cm i midjemått. Det kanske jag hade gjort ändå, men jag är övertygad om att mitt jämna matintag hjälpt till.

    Jag kommer att fortsätta som jag gjort dessa veckor, och jag ska lätt hänga på nästa utmaning också!

    Svar: Bra jobbat Linda! 7cm, vilket jobb du gjort! Du är saknad här så vi längtar tills du är tillbaka =) //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2013-05-13 | 10:58:40
  • Instruktörs Johanna säger:

    Det har gått över förväntan mycket bra. Detta hjälpte mig få bort mitt beroende. Kommer nu att njuta lördagar och då verkligen njuta av cola och godis :). Tack detta behövde jag. Var DJUPT beroende av Cola Zero. Bra jobbat alla.

    Svar: Härligt Johanna =) //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2013-05-13 | 11:32:22
  • Maria Jonsson säger:

    Jösses vad fort tiden går! Suget efter Colalight har minskat massor. Dricker gärna Loka istället ;-) det träningsrelaterade målen har gått bra bra det med! Jag som aldrig kunnat göra armhävningar kan tom göra några från tårna. Skräpmat är inte heller ngt problem att vara utan. Kommer absolut att äta det nån gång men jag väljer hellre annat om vi ska käka ute. Det har varit toppen kul att kunna utmana sig så här :-))

    Svar: Härligt Maria! Tack för att du var med hela vägen! =) //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2013-05-13 | 17:23:10
    Bloggadress: http://cupcake.blogg.se
  • Frida säger:

    Jag känner mig nöjd, trodde aldrig själv att jag skulle klara det. Så nöjd och förvånad!
    Resultaten är nog att jag är piggar ,gladare och kroppen känns slankare inte så svullen och så.
    Motivationen har varit både och, allt handlade om dagsformen vissa dagar ville man bara trycka i sig en hel chokladkaka men alla andra som var med och med mycket vilja gick det flesta dagarna som på en räls.
    Unnade mig själv i dag dag lite godis men kommer fortsätta, i alla fall till när Boot Campen är över med undan tag för speciella tillfällen.

    Om jag är glad, det är jag! Känner att detta gjort mig till en starkare person jag har märkt att jag kan avstå sånt som jag nästan levt på, så jag är jätteglad och längtar efter fler utmaningar. Vägen till mål kan var tung men när man är i mål och känner resultat vilken känsla man har då!! Så TACK!! Ångrar mig inte!! :)

    Svar: Så kul att läsa Frida! Man är så mycket "starkare" än vad man tror.... man måste bara våga prova! //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2013-05-13 | 17:34:18
  • Ida L säger:

    Alla målen uppnådda och gick faktiskt lättare än väntat! Godissuget är inte alls lika stort som tidigare.
    Kommer fortsätta med chins och planeringen men inte vara lika stenhård på godisdelen, på helgerna kommer jag unna mig =)

    Alltid lättare att fullfölja en utmaning när det är flera som är med och när man delat med sig av vad man ska göra. Då kan man inte bara ge upp.

    Nu ska jag belöna mig själv med en väldigt efterlängtad vilodag i soffan!

    Svar: Snyggt & starkt jobbat Ida! Så härligt med en vilodag, det behöver man! =) //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2013-05-13 | 19:31:51
    Bloggadress: http://idalundmark.shapemeup.se/
  • Sarah säger:

    Jag hade som mål att få till 4-5 träningspass/vecka under de här 6 veckorna som jag spenderat i en annan stad på praktik samtidigt som jag haft mycket plugg. Ett rimligt mål med tanke på förutsättningarna!

    Så hur gick det? 5 veckor av 6 klarade jag mitt mål! Det har faktiskt varit riktigt svårt med motivationen under de här veckorna. Framförallt för att det har varit mycket med praktiken och skolan - men också för att jag tränade på ett nytt ställe under vardagarna. Jag saknade Friskvårdskompaniet, alla fantastiska instruktörer och träningskompisar enormt mycket!!! Ni är en del av min motivation :)

    Jag är nöjd med min insats men är samtidigt glad att praktikveckorna är över så jag får återgå till "det gula huset" som vanligt! :) Och det är jättekul med sådana här utmaningar, mer sånt! Tack för mig :)

    Svar: Ja du är saknad Sarah! Välkommen tillbaka, nu är allt i sin ordning igen! Hoppas du kommer på onsdag =) Å tack för att du va med i utmaningen! //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2013-05-13 | 20:05:55
    Bloggadress: http://enbitavlivet.blogspot.com
  • Jennifer säger:

    I början var det jobbigt då jag tidigt drogs med knä och höftproblem så jag bytte ut löpningen istället till crosstrainer. Så fort jag kunde så började jag springa ute igen och det är sån himla skön känsla då jag orkar springa lite fortare för varje gång! Sen känner jag mig mycket piggare också då jag får springa ute istället för inomhus på löpbandet:)

    Så jag är väldigt glad att jag var med i utmaningen, även om det inte blev riktigt som jag tänkt det från början men jag är väl nöjd över detta ändå:)) Jag har gjort det bästa jag har kunnat! Sen har det varit så himla kul att läsa alla era inspirerande inlägg här på bloggen och de andra deltagarnas kommentarer, det gör en lite mera taggad:) Självklart kommer jag att fortsätta springa så ofta jag kan och har tid och jag är superglad att jag var antog utmaningen iår:))

    Svar: Tack för att du antog utmaningen Jennifer! Jag lider verkligen med dig, det är aldrig kul att dras med skador! Vi får hålla tummarna för en skadefri sommar med massor av löpning! =) //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2013-05-14 | 08:49:25
  • Instruktörs Rikard säger:

    Nöjd med reusultatet?
    Njja kunde alltid varit bättre :)
    Resultat?
    ja joo från noll till tre, helt klart en förbättring!
    Motivation?
    Har snarare sett det som en kul grej, Har börjat alla passen med att testa hur många jag kan göra.
    Fortsätta?
    Inte över sommaren, inte aktivt i alla fall. kanske senare :)
    Jo jag är glad jag antog utmaningen annars har jag aldrig förstått hur svag jag är i korssryggen.

    Tack Jossan för att du sätter fart på hjärncellerna!
    MVH
    Rikard Lundmark

    Svar: Tack själv Rikard! =) Från noll till tre är ju fantastiska resultat! =) //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2013-05-14 | 08:52:15
  • Linus säger:

    Tycker det har gått skapligt, känns som att jag hade rätt nivå på mina utmaningar. Klarade 3 av 4, och då den fjärde var strikta muscleups får jag vara nöjd :)

    Och ja, självklart har jag nya mål! Förutom att förfina tekniken på de tidigare uppnådda blir det mer olympiska lyft, handstand pushups, repklättring osv. Sedan att lägga om träningen så att var fjärde dag blir vilodag istället för som nu, två dagar i veckan, och att fortsatt kliva utanför komfortzonen!

    Svar: Skapligt...!?! Det har ju gått hur bra som helst ju =) Riktigt grymt jobbat! Kör på bara! //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2013-05-14 | 09:10:31
  • Johanna säger:

    Det har verkligen gått snabbt dom här veckorna. Att hålla sig från sötsaker har det inte varit nåt problem med, ska fortsätta med det maj ut :) Löpningen gick bra i början sen blev det en massa annan träning jag hellre ville hinna med. Men minst en löprunda i veckan (broarna runt) har det blivit iaf. Ska trappa upp löpningen nu sista veckorna innan det är dags för Stockholms brantaste. Jag är ändå nöjd med mina veckor, kul med såna här utmaningar och alla är sjukt duktiga och motiverande :) Grymt!!

    Svar: Stockholms brantaste..... SÅ KUL! Önskar dig lycka till =) Härligt jobbat Johanna! //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2013-05-14 | 10:54:47
  • Sara säger:

    Alltså, det känns som att jag har hittat något jag kan fortsätta länge med. Bara tiden finns så! Jag har skrivit upp vikter och sett att jag orkat mer för varje vecka vilket känns kuuuul. Dessutom är känslan en helt annan, jag känner mig lite, lite starkare för varje pass :D

    Att bara äta godis på lördagar har fungerat bra, men jag har lärt mig att kasta bort det överblivna godiset redan på lördagkväll när man är sådär mätt och belåten. Det är vansinnigt jobbigt annars på söndagmorgon, när suget sätter in. Detta är något jag både vill och kan fortsätta med länge :)

    Så tack Jossan, för en underbart inspirerande utmaning - den börjar liksom från den sekunden att man börjar fundera över vilka mål man kan tänkas sätta upp! :)

    Svar: Så kul Sara! Tack för att du var med & att du var så positiv till detta! //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2013-05-14 | 23:56:21
    Bloggadress: http://moonfruit1986.blogspot.com
  • Lyran säger:

    Inget godis, kakor eller skräpmat på 6 veckor! Och det har gått som en dans (känns nästan oförskämt att säga så) men det är sant! :P Så jag tänker fortsätta, hur länge till har jag inte bestämt ännu men minst en månad iaf! Och intervall träningen går super, har fortfarande 4 veckor kvar att köra men jag har fått bättre tid på milen, och bättre lär den bli får jag hoppas! Så jag får väl återkomma när dessa 4 veckor är slut och förtälja hur det gått :)

    Svar: Tufft av dig att fortsätta 4 veckor till ;p men det blir ju bra tajmat till din födelsedag, för då blir det väl TÅRTA =) Lycka till med löpningen oxå! //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2013-05-15 | 02:24:26
  • Emma L säger:

    Jag har inte växt en cm runt armarna men däremot 7mm! Är ändå nöjd för det är sjukt bra! Ska fortsätta träna som jag gör för det trivs jag med :) jag är glad att jag var med i tävlingen, det är så kul att se när man utvecklas för det är ju svårt att se med blotta ögat ibland :)

    Svar: Du ska vara nöjd! Snyggt jobbat Emma! //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2013-05-15 | 15:07:45
  • Instruktörs-Linnea säger:

    Det känns BRA, kort och gott!

    Jag är rätt nöjd med min prestation - löpningen avvklarades bara efter någon vecka och jag lyckades genomföra 13 dips (målet 15) men som du sa, Jossan: nästa gång blir det 15 styckna!

    Självklart har det gett resultat. Benen känns piggare när det är dags att springa i backar och när överkroppen är riktigt utvilad går dipsen som smort ändå. Ryggen har blivit starkare i överlag också :)

    Visst har jag haft stunder då det känts lite småtrögt - andra saker i livet påverkar ju också, men Friskvårds är ändå det absolut bästa stället att spendera fritid på :D Sen att träningpassen inte alltid blir som man tänkt sig får man bara acceptera och hoppas på bättre lycka nästa gång!

    Om jag kommer att fortsätta!! Efter min ledighet i Göteborg är jag mer peppad än någonsin - snart är jag uppe i minst 20 dips ;)

    Jag är superglad att jag antog utmaningen, du har varit underbar, Jossan! Som tidigare talare hoppas jag att det kommer nya utmaningar framöver! Inför nästa utmaning ska jag dock försöka hålla mig lite mer till planen (jag har en tendens att komma på en massa nya grejer längs vägen...) :)

    Svar: Härlig inställning Linnea, man blir glad av att läsa det du skriver! Fantastiskt bra jobbat! Och o jaaa, nästa gång kör du 15! Säg till så kan jag komma å hejja på dig! //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2013-05-15 | 15:08:51
  • Jeanette säger:

    Är så nöjd att jag antog utmaningen (och så glad att ni drog igång det här). Två av mina tre utmaningar har jag klarat av; armhävningarna och godis/sötfikat. Den tredje utmaningen har jag jobbat hårt med men inte riktigt hunnit uppnå. ÄN....!
    Tänker fortsätta med balansträningen tills jag uppnår mitt mål.
    Kommer även att fortsätta med armhävningarna naturligtvis, nu kämpar jag mot 20 stycken.
    När det gäller godis tänker jag begränsa till helger.

    Det här har varit jättekul och jag hoppas på en ny gemensam utmaning i höst!!! :-)

    Svar: Härligt Jeanette! Kul att du hakade på! //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2013-05-16 | 20:01:21

Kommentera inlägget här: