Friskvårdskompaniet

God morgon på er!

Kategori: Våra mål! VÅREN 2014!

Ni som har hängt med på bloggen de senaste vårarna vet att det snart är dags för en sak nu va....!?!?
 
Jo, nämligen "6-veckors UTMANINGEN"
Vi har kört den nu 2 år irad å självklart måste vi köra även nu 2014! Eller hur?
 
Såhär funkar den:
Vi ska, alla som vill, sätta ett eget personligt mål med våran träning, kost eller nåt liknande! Vi har 6 veckor på oss, med start nu på måndag den 7 april, så den 19 maj hoppas jag att vi lyckats, eller iaf kommit igång å hunnit en bit på vägen! Under de här 6 veckorna kommer vi uppdatera lite om hur det går och hur de känns!

De här målet kan vara precis vad som helst...  kanske att kunna:
- köra en hel bicepslåt på pumpen med någon specifik vikt
- göra X antal armhävningar på knä/tå
- kommit igång med löpning
- förändra sin kost, kanske bli bättre på att äta en ordentlig frukost på morgonen eller hitta bra mellanmål som funkar
- vågat testa några nya andra träningsformer
- få upp sin kondition
- göra X chins
- stå i en planka i X minuter
- ta X kg i bänkpress
- bli smidigare
- lärt sig att gilla...typ yoga eller spinning
- hålla sig från att äta godis ;P

Ja, detta är bara exempel.... jag tror ni förstår vad jag menar... precis vad som helst! Självklart kan ni vara anonyma! Vi kommer att lotta ut ett FINT pris bland alla ni som är med!
 
 
 
 
Okej.... då va de bara att börja fundera ut nåt då!
Om ni kikar i kategorierna till vänster så kan ni läsa om våra tidigare utmaningar... där finns alla inlägg samlade, från dag 1 till dag 42!
 
Nån som känner sig taggad redan nu....?
//Jossan
 

Kommentarer

  • Tina säger:

    Jaaaaaaag är taggad!!!!!!! Ska bara komma på vad jag ska ha för utmaning...;)

    Svar: Bra där Tina =) Bara börja klura ut nåt skoj! //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2014-04-02 | 08:52:44
  • Jenny Andersson säger:

    Jag är taggad och har kommit fram till mina utmaningar. Blir 3st.
    Första blir att vara med i 7-kampen.
    Sen så brukar jag ju bara göra armhävningar på knä. Men har nu tänkt klara 10 vanliga.
    Tredje utmaningen blir att börja löpa. Eller löpa var kanske ta i. Men jogga i alla fall. En riktig utmaning när jag i princip aldrig sprungit. Så dagens uppgift blir att inhandla löparskor

    Svar: Hej Jenny!Härligt med 3 utmaningar... =) inte illa! Å du kommer fixa de, det lovar jag!
    Kom ihåg att du har 15% (tror jag, om jag inte minns helt fel) på Team Sportia!
    //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2014-04-04 | 09:14:27
  • Sara H säger:

    Löpningen 2 dagar i veckan :D

    Svar: Härligt Sarah! Bra utmaning! Kör hårt bara!//Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2014-04-04 | 09:57:44
    Bloggadress: http://swipt.blogg.se
  • Linda Olsson säger:

    Hmm... Det blir något med löpning och minskat sockerminskning. Återkommer 😊

    Svar: Låter bra Linda! Klura lite till! //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2014-04-05 | 19:54:24
  • Frida L säger:

    Oj vad jag har funderat... Kommer lägga ännu mer fokus på mig själv, stärka självkänslan och komma i håg att vila och ta det lugnt. hålla mig till 1 ätardag per vecka. Träning då dags att våga utman sig själv lite mer, pressa sig själv och våga tro på att man kan bättre än vad man tror. Kommer bli sex roliga och intressant veckor, men nu kör vi:D

    Svar: Det låter verkligen hur bra som helst Frida! Det låter väldigt sunt =) Kommer gå toppenbra! Lycka till! //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2014-04-06 | 16:43:24
  • Camilla Andersson säger:

    jag är riktigt taggad,jag har funderat och funderat och kom till slut fram till att 1. utmana mig själv i plankan(har typ aldrig gjort den) så varje dag som går ska jag försöka stå längre och längre.2 vara med i 7-kampen så jag kommer igång med gruppträning oxå! 3. inga kakor till kaffet :-D laddad och peppad är jag de här klarar vi.lycka till alla !

    Svar: Härligt Camilla! De kommer du fixa hur lätt som helst! =) //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2014-04-06 | 20:21:30

Kommentera inlägget här: