Friskvårdskompaniet

Våra mål - Dag 24!

Kategori: Våra mål! VÅREN 2014!

 
 
Att känna sig superpeppad och jättetaggad varje dag kan vara svårt... det går upp å ner, och det måste de få göra! Om det skulle kännas supertoppen exakt hela tiden har man nog valt en på tok för lätt utmaning.... 
En utmaning är till för att ge resultat... å för att få resultat behöver man kämpa!
 
Så hur gör du för att hålla motivationen uppe?
Har du några tips & trix som du vill dela med dig av?
 
 Här kommer lite inspiration från några av våra instruktörer!
 
 
Johan

1.Hur går det för dig med din utmaning?
Ganska bra! Har kommit halvvägs i 7-kampen! Har kvar cykel, yoga & TRX!
2.Hur håller du motivationen uppe?
Varierar träningen så mycket jag kan. Samma sak vecka efter vecka passar inte mig. Försöker träna på eftermiddag/kväll då jag har som mest energi.
3. Vad inspirerar dig?
Att träna med människor/instruktörer som brinner för träning. Det inspirrerar mig oxå att se framgång i träningen, att hela tiden försöka bli lite bättre!
 
 
Linda
 
1. Hur går det för dig med din utmaning?
Min första tanke var att min utmaning skulle vara godisförbud eller dylikt, men så började jag tänka: varför i hela friden då? Det är ju inte så att jag missbrukar socker direkt.
Hmm... löpning då?Ja, det var ändå dags att dra igång med det igen, så det kunde bli en del av utmaningen. Sedan kom jag på att jag måste tänka mer på mig själv och det passade bra ihop med löpning! Att springa mer ger mig egentid, ju!
Så? Hur går det? Ganska bra faktiskt. Jag gick ut lite för hårt i mina odämpade skor, men med nydämpade skor känns det mycket bättre. Jag kör ca tre pass per vecka och sprang en längre runda på en mil förra veckan!
2. Hur håller du motivationen uppe?
Jag började jobba med målbilder förra sommaren och det motiverar mig mycket. Jag ser framför mig hur jag kommer fixa en halvmara i slutet av sommaren. Jag lyssnar på Sommar och Vinter i P1 medan jag springer, det rekommenderas!
3. Vad inspirerar dig?
Framstegen inspirerar mig! Jag har dippar såklart. En dag går det dåligt och andra dagar flyger jag fram!
 
 
 
 
 
 
Therese

1. Hur går det för dig med din utmaning?
Med utmaningen går det bra, förutom att jag måste lägga på ett extra kol med löpningen, men det fixar jag!
 2. Hur håller du motivationen uppe?
Jag försöker tänka att det är värt det, att det kommer kännas bättre efter löpningen eller om man håller sig från godiset! Vädret är oxå något som motiverar till en löprunda eller att unna sig en ny springjacka eller andra träningskläder! En annan motivation är ju såklart om man ser resultat, på en lagom nivå.
3. Vad inspirerar dig?
 Det är lättare att ta sig ut om man har en bra träningskompis eller bra musik i öronen!
 
 
 
 
Linnea

1. Hur går det för dig med din utmaning?
 Det går väldigt upp och ner. Under några dagar går det jättebra, sen hamnar jag i en mental svacka som avspeglar sig i träningen. Det är mycket i skolan och skador gör sig påminda, men emellan det hinner jag få till några riktigt bra pass som jag lever på ett tag. Two steps forward, one step back - sakta men säkert går det framåt. 
2. Hur håller du motivationen uppe?
Jag försöker tänka på varför jag gör det jag gör istället för att bara "hänga med strömmen". Vägen är aldrig spikrak och det gäller att inte bli fixerad vid målet utan istället låta sig njuta av resan och framförallt ha kul! Har man en positiv inställning så kommer man att klara det mesta, men självklart behövs lite anamma också  
3. Vad inspirerar dig?
Att få vara frisk, att få känna att kroppen blir starkare och känslan efter ett riktigt bra pass får mig att längta till nästa gång jag får göra samma sak igen!
 
 
 
 
 
Tina

1. Hur går det för dig med din utmaning?
Jag hade en ganska "snäll" utmaning, mera "ett försök till att införa goda vanor" eller vad man ska säga och hittills har det gått RIKTIGT BRA! Promenera är ju bara för härligt, och löpningen - jag LÄNGTAR faktiskt till nästa löppass!? Strechingen blir inte av varje dag...., men de dagar jag strechar försöker jag göra det riktigt ordentligt ;) 
2. Hur håller du motivationen uppe?
 Jag tror det går ihop med storleken på min utmaning! T ex med löpningen, jag börjar försiktigt med 1 pass i veckan istället för 4 pass pang på. Då hinner jag verken blir less eller få överbelastningsskador eller någonting sådant! Samma med promenaden - jag hinner njuta och längta istället för att ha hängande "måsten" över mig. Då kan man succesivt öka mängden sen. 
3. Vad inspirerar dig?
 Har funderat på detta, och jag tycker det är jättesvårt att sätta fingret på det! I och med mitt jobb så träffar man dagligen (läs varje timme) massvis med glada, sprudlande, energifyllda och träningsgalna människor - så jag tycker att jag inspireras hela tiden! Dock så är jag ju musiktokig - så en riktigt dunkande grym träningslåt kan få mig att gå i taket av glädje -och endorfinkickar ;)
 
 
 
Jossan
 
1. Hur går det för dig med din utmaning?
Det går ju jättebra! Första och andra veckan klarade jag galant... denna vecka har jag hittills bara kommit upp i typ 7000 steg... men det får bli några längre promenader ihelgen då jag är ledig helt enkelt!
2. Hur håller du motivationen uppe?
Jag tränar bara NÄR jag vill och DET jag vill! Då blir jag motiverad automatiskt... om träningen känns som ett måste tycker jag inte att det är kul vilket gör att jag tappar motivationen! Dessutom försöker jag se till att alltid ha energigivande människor runt omkring mig... det är grym motivation!
Gällande utmaningen så är det enkelt.... jag är en dålig förlorare.... ska jag gå 50 000 steg i veckan så gör jag det...punkt slut! =)
3. Vad inspirerar dig?
Utmaningar inspirerar mig!!! Att man bestämmer sig för något åsså klarar man det! Den fantastiska känslan när man inser att man klarar av så himla mycket mer än vad man egentligen tror! 
Men det som kanske inspirerar mig allra mest är personer som vågar satsa på något.... som har en stark vilja, som är redo att kämpa hårt och som fortsätter även i motgångar.... DET är inspirerande!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: