Friskvårdskompaniet

Våra mål - våren 2014!

Kategori: Våra mål! VÅREN 2014!

Första dagen! Spännande... =)
Ni kan fortfarande haka på, ju fler desto bättre!
 
Senare idag tänkte vi avslöja vilka fina priser vi kommer lotta ut bland alla som fullföljt utmaningen!
 
 
 
Till alla ni som antagit utmaningen redan! - STORT LYCKA TILL!!!!
 
Marie
Vad kul med en utmaning! Min utmaning blir att vara utan godis och dolt socker under veckorna och bara ha en dag jag får äta godsaker. Sen ska jag bli bättre på chins.
 
Emma
Vilka härliga mål ni hade=) mina får bli.... 
- Komma ut på 1 löprunda/vecka 
- GRIT 1 gång i veckan 
- Klara 80 kg i marklyft 
- Dricka mer vatten!! 
- Inget godis 
- Vara med i er 7-kamp och få testa lite nya pass! 
 
Linnea
Det blir att förbättra löptiden på 4 km och förhoppningsvis komma upp i 10 chins (beror dock på hur min axel mår) :) Superpeppad :D
 
Camilla
jag är riktigt taggad,jag har funderat och funderat och kom till slut fram till att 1. utmana mig själv i plankan(har typ aldrig gjort den) så varje dag som går ska jag försöka stå längre och längre.2 vara med i 7-kampen så jag kommer igång med gruppträning oxå! 3. inga kakor till kaffet :-D laddad och peppad är jag de här klarar vi.lycka till alla !
 
Frida
Oj vad jag har funderat... Kommer lägga ännu mer fokus på mig själv, stärka självkänslan och komma i håg att vila och ta det lugnt. hålla mig till 1 ätardag per vecka. Träning då dags att våga utman sig själv lite mer, pressa sig själv och våga tro på att man kan bättre än vad man tror. Kommer bli sex roliga och intressant veckor, men nu kör vi:D
 
Sarah
Löpningen 2 dagar i veckan :D
 
Jenny
Jag är taggad och har kommit fram till mina utmaningar. Blir 3st. 
Första blir att vara med i 7-kampen. 
Sen så brukar jag ju bara göra armhävningar på knä. Men har nu tänkt klara 10 vanliga. 
Tredje utmaningen blir att börja löpa. Eller löpa var kanske ta i. Men jogga i alla fall. En riktig utmaning när jag i princip aldrig sprungit. Så dagens uppgift blir att inhandla löparskor
 
Tina
Min utmaning ser ut som följande:
 - 1 promenad per vecka
 - 1 löprunda per vecka
 - 15 min strech varje dag
 - Dricka mer vatten
Jepp! Så blir det! I nuläget promenerar/springer jag typ ingenting, så jag vill helt enkelt starta med några kanske nya och härliga vanor! Smystarta löparsäsongen lite och blanda med härliga soliga promenader känns som en KUL utmaning =) Sen ska jag STRECHA! Varje dag, minst 15 min. Har en förhoppning om att någon gång kunna komma ner i split och spagat, så varför inte börja nu?? ;) Fokus kommer alltså att ligga på rörlighet kring höfter, rumpa och lår! Sedan SKA jag bli bättre på att dricka vatten. En vattenflaska med mig överallt - nu kör vi!!!
 
Jossan
Min utmaning kommer handla om promenader =) Jag tänkte att jag ska gå så jag kommer upp i minst 50 000 extra steg varje vecka, så det ska alltså vara utöver allt vardaligt! 

Jeanette
Jag är med! Har satt upp två mål./Jeanette
 
Zandra
Jag måste givetvis haka på även detta år ;) Passar perfekt nu inför Toughest. Så förutom mentalt förbereda sig på min kanske mest fysiska utmaning någonsin tänker jag:
- Två gånger i veckan utmana mig själv med någonting annat än gruppträning. T.ex. Gym (främst överkropp), löpning utomhus, hinderbana ute/inne (armgång, nät, rep-klättring). Varierade utmaningar.
 
Linn
- minst 3 promenader/vecka
- inget godis/läsk
- våga utmana mig i gymmet/gruppträningar
- träna mer varje vecka än vad jag gör. minst 3 ggr/vecka.
 
Linda
Det blir 2 löppass/vecka och om sex veckor ska jag springa 1,5 mil.
Sedan ska jag lägga in mer egotid för mig själv och fokusera på mitt eget välbefinnande!
Let´s go!
 
Instruktörs-Johan
En av mina utmaningar blir att genomföra "7-kampen"! Den andra blir att göra 300 armhävningar varje vecka.... totalt 1800st! Nu kör vi gänget!
 
Maria
Klart jag ska haka på också!! Löpare som jag INTE är tänkte jag få mig runt milen, tempot dock oklart :P men springa från start till mål blir målet för denna gång!! Let's do this!!
 
Lisa
Mina mål blir att få in 3 träningstillfällen i veckan och förbättra mina matvanor och bara äta sötsaker 1 dag i veckan. Bli bättre på armhävningar och klara så många som möjligt under dessa 6 veckor.
 
Tobias
Okej! Jag hakar också på. INGET GODIS på sex veckor, blir min utmaning. 
 
Maria Jonsson
Jag är med! 1 chins borde man ju kunna få till ;-) sen ett pass löpning, stretcha efter varje pass och godis/slisk en dag i veckan! Så får det bli!
 
Therese Öhman
Det här med utmaningar är verkligen spännande, klart jag måste haka på jag med. 
På dessa sex veckor ska jag komma igång med löpningen igen, två pass/vecka. 
Sluta köra bil till träningen. 
Som avslutning ska jag lära mig andas med magen, och bli bättre på att ta det lugnt! 
Nu kör vi 😊 
 
Anna
Morgonpromenader 5 dagar i veckan, klara av att göra så många armhävningar som möjligt på tå samt stretch varje dag :) 
 
Ida
Jag vill också haka på =) Har 2st mål; 
1. Laga en ny maträtt varje vecka, behöver inte vara nåt avancerat men något vi normalt inte äter. 
2. Lära mig klättra i rep! Kommer bli tufft då jag just ni inte tar mig 1mm 
 
Julia
Haha men neeej, missat att ni dragit igång! Minns hur roligt det var förra året med PT-träningen, vårens mål och allt:D ! Vill ju gärna vara med i år om det inte är försent:D 
Tyvärr har ju min rygg pajat lite så får inte göra benböj med vikt, frivändningar, marklyft å sånt kul:( Så, jag har tappat träningspeppen lite... men detta är ju ett lysande tillfälle att ta tillbaka den :) 
Mitt mål i år: 
Ta mig ut på minst två löprundor varje vecka (är verkligen seg, lat osv när det kommer till löpning-men vill ju bli bättre). Och kanske ta mig runt 7km rundan på under 40 minuter. Ska vi säga 35? i nuläget springer jag den på 44 haha! 
oj... haha blev visst världens längsta kommentar! 
 
 

Kommentarer

  • Jeanette säger:

    Jag är med! Har satt upp två mål./Jeanette

    Svar: Så bra Jeanette! Lycka till! //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2014-04-07 | 07:06:10
  • Zandra säger:

    Jag måste givetvis haka på även detta år ;) Passar perfekt nu inför Toughest. Så förutom mentalt förbereda sig på min kanske mest fysiska utmaning någonsin tänker jag:
    - Två gånger i veckan utmana mig själv med någonting annat än gruppträning. T.ex. Gym (främst överkropp), löpning utomhus, hinderbana ute/inne (armgång, nät, rep-klättring). Varierade utmaningar.

    Svar: Visste väl att du skulle haka på Zandra! =) Det låter bra.... blir intressant att höra vad det blir för skoj! Å lycka till med Toughest! //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2014-04-07 | 10:48:35
    Bloggadress: http://zanalysis.wordpress.com
  • Linn säger:

    - minst 3 promenader/vecka
    - inget godis/läsk
    - våga utmana mig i gymmet/gruppträningar
    - träna mer varje vecka än vad jag gör. minst 3 ggr/vecka.

    Svar: Bra utmaningar Linn! Lycka till å kör hårt! //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2014-04-07 | 13:34:35
    Bloggadress: http://linnan.tumblr.com
  • Linda Olsson säger:

    Det blir 2 löppass/vecka och om sex veckor ska jag springa 1,5 mil.

    Sedan ska jag lägga in mer egotid för mig själv och fokusera på mitt eget välbefinnande!

    Let´s go!

    Svar: Härligt Linda =) Det låter toppen! Kör på bara! //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2014-04-07 | 13:48:49
  • Instruktörs-Johan säger:

    En av mina utmaningar blir att genomföra "7-kampen"! Den andra blir att göra 300 armhävningar varje vecka.... totalt 1800st! Nu kör vi gänget!

    Svar: Men snyggt Johan! Heja heja! //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2014-04-07 | 14:30:01
  • Maria Stridbäck säger:

    Klart jag ska haka på också!! Löpare som jag INTE är tänkte jag få mig runt milen, tempot dock oklart :P men springa från start till mål blir målet för denna gång!! Let's do this!!

    Svar: SÅ kul att du hakar på Maria! Hoppas du hittar nåt bra upplägg för milen! Lycka till! //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2014-04-07 | 15:30:33
  • Lisa säger:

    Mina mål blir att få in 3 träningstillfällen i veckan och förbättra mina matvanor och bara äta sötsaker 1 dag i veckan. Bli bättre på armhävningar och klara så många som möjligt under dessa 6 veckor.

    Svar: Härligt Lisa! Kanske Tina kan lägga ut sitt "armhövningsschema" som hon följde förra gången... hon ökade med riktigt många då! //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2014-04-07 | 16:41:20
  • Tobias Wass säger:

    Okej! Jag hakar också på. INGET GODIS på sex veckor, blir min utmaning.

    Svar: WOW Tobias!!! Tuff utmaning! Lycka till! Allt går om man bara vill! //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2014-04-07 | 20:49:01
  • Maria Jonsson säger:

    Jag är med! 1 chins borde man ju kunna få till ;-) sen ett pass löpning, stretcha efter varje pass och godis/slisk en dag i veckan! Så får det bli!

    Svar: 1 chins låvar jag att du fixar! Vi kan prata om ett upplägg nästa gång vi får möjlighet! //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2014-04-07 | 21:41:46
  • Therese Öhman säger:

    Det här med utmaningar är verkligen spännande, klart jag måste haka på jag med.
    På dessa sex veckor ska jag komma igång med löpningen igen, två pass/vecka.
    Sluta köra bil till träningen.
    Som avslutning ska jag lära mig andas med magen, och bli bättre på att ta det lugnt!
    Nu kör vi 😊


    Svar: Haha... bra där Therese! Sluta köra bil till träningen... är det varje gång då? =) //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2014-04-07 | 21:59:59
  • anna säger:

    morgonpromenader 5 dagar i veckan, klara av att göra så många armhävningar som möjligt på tå samt stretch varje dag :)

    Svar: Vilka härliga utmaningar Anna! Lycka till! //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2014-04-08 | 06:32:41
  • Ida säger:

    Jag vill också haka på =) Har 2st mål;
    1. Laga en ny maträtt varje vecka, behöver inte vara nåt avancerat men något vi normalt inte äter.
    2. Lära mig klättra i rep! Kommer bli tufft då jag just ni inte tar mig 1mm

    Svar: Åh... vilken bra utmaning med matlagningen! Så kul =) jag har massa tips till dig! //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2014-04-08 | 07:15:40
    Bloggadress: http://idalundmark.shapemeup.se
  • Julia säger:

    Haha men neeej, missat att ni dragit igång! Minns hur roligt det var förra året med PT-träningen, vårens mål och allt:D ! Vill ju gärna vara med i år om det inte är försent:D

    Tyvärr har ju min rygg pajat lite så får inte göra benböj med vikt, frivändningar, marklyft å sånt kul:( Så, jag har tappat träningspeppen lite... men detta är ju ett lysande tillfälle att ta tillbaka den :)

    Mitt mål i år:
    Ta mig ut på minst två löprundor varje vecka (är verkligen seg, lat osv när det kommer till löpning-men vill ju bli bättre). Och kanske ta mig runt 7km rundan på under 40 minuter. Ska vi säga 35? i nuläget springer jag den på 44 haha!

    oj... haha blev visst världens längsta kommentar!

    Svar: Hej Julia! Förstår dig... det är sååå trist att vara skadad! Men det blir så mycket roligare när man väl är tillbaka sen! Jag ska hålla alla tummar jag kan för dig! Lycka till! //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2014-04-08 | 12:06:35
    Bloggadress: http://juliaajoo.blogg.se
  • Agnes säger:

    Linda! Hade vi inte 37,5 som mål? Det var i och för sig till midsommar. Dit är det 11 veckor så då borde målet för 6 veckor bli 34,1. Vi kan väl avrunda till 34.

    2014-04-08 | 13:00:57
  • Linda säger:

    Nää, vet du vad Agnes. Just nu måste jag säga att egotid är viktigare! Puss på dig 😊

    2014-04-08 | 21:11:48

Kommentera inlägget här: