Friskvårdskompaniet

Våra utmaningar...

Kategori: Våra mål! VÅREN 2014!

...kommer här!
 
TINA: Min utmaning ser ut som följande:
 - 1 promenad per vecka
 - 1 löprunda per vecka
 - 15 min strech varje dag
 - Dricka mer vatten
Jepp! Så blir det! I nuläget promenerar/springer jag typ ingenting, så jag vill helt enkelt starta med några kanske nya och härliga vanor! Smystarta löparsäsongen lite och blanda med härliga soliga promenader känns som en KUL utmaning =) Sen ska jag STRECHA! Varje dag, minst 15 min. Har en förhoppning om att någon gång kunna komma ner i split och spagat, så varför inte börja nu?? ;) Fokus kommer alltså att ligga på rörlighet kring höfter, rumpa och lår! Sedan SKA jag bli bättre på att dricka vatten. En vattenflaska med mig överallt - nu kör vi!!!
 
JOSSAN: Min utmaning kommer handla om promenader =) Jag tänkte att jag ska gå så jag kommer upp i minst 50 000 extra steg varje vecka, så det ska alltså vara utöver allt vardaligt! 
 
 
Sådär... nu väntar vi med spänning på era utmaningar!
//Tina & Jossan
 
 
 
 

Kommentarer

  • Emma säger:

    Vilka härliga mål ni hade=) mina får bli....
    - Komma ut på 1 löprunda/vecka
    - GRIT 1 gång i veckan
    - Klara 80 kg i marklyft
    - Dricka mer vatten!!
    - Inget godis
    - Vara med i er 7-kamp och få testa lite nya pass!

    Svar: Så härligt med massa utmaningar Emma! Kör hårt! //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2014-04-06 | 22:31:33
  • Marie Alfonsdotter säger:

    Vad kul med en utmaning! Min utmaning blir att vara utan godis och dolt socker under veckorna och bara ha en dag jag får äta godsaker. Sen ska jag bli bättre på chins. /Marie

    Svar: Kul att du vill va med Marie! Hur många chins ska du göra om 6 veckor? =) Lycka till! //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2014-04-07 | 06:14:04
  • Julia säger:

    Super kul med utmaning!
    Min utmaning blir att
    -vara utan godis och tänka allmänt mer på vad man stoppar i sig.
    -dricka mer vatten
    - klara av att göra 3x12 9kg biceps curls och detsamma i triceps "curls"
    - klara av 15 "ödlan"
    - vara mer i er 7kamp !

    Svar: Vilka härliga utmaningar Julia! =) Lycka till! //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2014-04-07 | 09:00:18
  • Lisa säger:

    Supertaggad inför dessa 6 veckor!
    Mina kommande utmaningar blir:
    - hålla mig borta från sötsaker och tänka på vad jag stoppar i mig i allmänhet
    - klara av att göra 3x12 8kg bicepscurl och 3x12 9kg i en variant av triceps curl
    - vara med i er 7-kamp
    - springa milen under 55min

    Svar: Bra utmaningar! Du & Julia borde ju kunna peppa & inspirera varandra rätt mycket! Lycka till! //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2014-04-07 | 09:38:09
  • Marie säger:

    Ja hur mång chins, önskan är att jag ska klara 10 men det blir nog svårt så jag sätter som mål 7 stycken :) /marie

    Svar: 7st låter toppen! Hojta till om du vill ha lite tips på nåt upplägg! Kör hårt! //Jossan
    friskvardskompaniet.blogg.se

    2014-04-11 | 07:00:35

Kommentera inlägget här: